Regulamin
I. Informacje ogólne
Właścicielem sklepu internetowego fabrykarymu.pl jest firma FABRYKA RYMU Katarzyna Jastrząb ul. Zachodnia 2f/2, 05-552 Wola Mrokowska.
Wszystkie ceny na stronie sklepu podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki.
Ostateczną i zobowiązującą do uiszczenia jest cena produktu podana na stronie sklepu internetowego w chwili składania zamówienia przez Klienta.
Sklep fabrykarymu.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie, jak również przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych czy wyprzedaży. Jednak nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży i takie zamówienia będą realizowane na zasadach dotychczas obowiązujących.
Produkty, informacje i zdjęcia publikowanie na stronie internetowej sklepu mogą zawierać treści obrażające czyjeś uczucia religijne, etyczne bądź poglądy polityczne. Wszelkie treści mają charakter wyłącznie rozrywkowy i nie są tożsame z faktycznymi poglądami właściciela strony. Użytkownik przegląda zasoby niniejszego sklepu wyłącznie na własną odpowiedzialność.
II. Zamówienia
Zamówienia na towary oferowane w sklepie internetowym przyjmowane są poprzez formularz na niniejszej stronie internetowej. Na produkty personalizowane nie są przyjmowane zamówienia telefoniczne.
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 13:00, w soboty oraz w niedziele i święta, rozpatrywane są w najbliższym dniu roboczym.
Składając zamówienie Klient zawiera umowę sprzedaży zamawianych towarów ze sklepem internetowym fabrykarymu.pl.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia, w przypadku, gdy podane przez Kupującego dane w formularzu zakupu są niepełne, błędne lub wzbudzają wątpliwości co do ich prawdziwości.
Przyjęcie do realizacji zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie firmy.
Klient ma prawo anulować zamówienie bądź złożyć prośbę o wprowadzenie w nim zmian nie później niż do momentu, w którym zamówienie zostanie przekazane do realizacji. Sklep umożliwia pozyskanie informacji o statusie produktu, anulowanie zamówienia lub złożenie wniosku o wprowadzenie zmian poprzez kontakt ze sklepem w godzinach pracy Biura Obsługi (tj. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00)
Anulowanie lub zmiany zamówienia należy zgłosić poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie pod numerem telefonu: 793 029 607
Klient obowiązany jest do odebrania zamówionego towaru, chyba że składa reklamacje lub korzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy.
Doręczenie nieodebranego towaru może nastąpić po zapłacie przez Klienta kosztów ponownej przesyłki kurierskiej. Klient może być również obciążony kosztami przechowywania towaru w wysokości 2 zł za każdy dzień przechowywania.
Przed złożeniem zamówienia klient otrzymuje informację o łącznej cenie za zamówiony towar, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach związanych z realizacją. Dokonanie zakupu jest jednoznaczne z zapoznaniem się z kosztami należnymi do zapłaty i ich akceptacją.
III. Dostarczenie przesyłki
Zamówione towary są dostarczane do klienta za pośrednictwem firm kurierskich.
Czas realizacji zamówienia to zwykle 1-2 dni robocze. Jest to czas, który upływa od złożenia zamówienia do chwili wysłania paczki ze sklepu, w przypadku, gdy klient wybrał opcję płatności przy odbiorze, przy czym uwzględniane są tylko dni robocze. Jeśli klient wybrał płatność kartą lub przelewem, przesyłka zostanie wysłana po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
Termin w jakim klient otrzymuje paczkę u siebie to czas realizacji plus czas dostawy.
Sklep nie prowadzi sprzedaży na miejscu/ z odbiorem osobistym.
IV. Towary personalizowane
W przypadku towarów personalizowanych, tj. produktów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana wg specyfikacji klienta lub służących zaspakajaniu jego zindywidualizowanych potrzeb - czyli takich, których Klienci sklepu są autorami pomysłów na produkt lub wykonanych podstawie materiałów, treści dostarczonych przez Klientów, wówczas to Klienci ponoszą wyłączną odpowiedzialność za umieszczane/publikowane treści, zdjęcia, projekt graficzny.
Sprzedawca nie zrealizuje zamówienia, którego treść lub zdjęcie mogłyby naruszać polskie lub międzynarodowe prawo, w tym także również nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, propagujących przemoc, treści pornograficzne, naruszających prawa osób trzecich, w tym dobra osobiste i prawa autorskie oraz uznanych powszechnie za naganne moralnie, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego.
Klient w momencie przekazania materiału Sprzedawcy w celu realizacji zamówienia oświadcza, że:
jest uprawniony do posiadania i używania przekazanych treści;
materiał nie narusza powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących lub z zawartych przez Klienta umów, w tym praw na dobrach niematerialnych osób trzecich oraz dóbr osobistych osób trzecich (w tym prawa do wizerunku);
w przypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę trzecią przeciwko Sprzedawcy z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia jej praw materiałami przekazanymi przez Klienta w celu realizacji zamówienia, Klient zobowiązuje się zwolnić Sprzedawcę z wszelkiej odpowiedzialności, w szczególności wstępując w miejsce Sprzedawcy w prowadzonych postępowaniach albo w braku takiej możliwości przystępując po stronie Sprzedawcy do tych postępowań, a także zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody, jakie z tego tytułu poniesie Sprzedawca;
przekazując materiał udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie przez Sprzedawcę z materiału w celu realizacji zamówienia, w celach archiwalnych oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w tym w szczególności na utrzymywanie go w zasobach systemu informatycznego Sprzedawcy.
Jeżeli zrealizowanie zamówienie nie będzie możliwe ze względu na brak dostępności danego towaru, Sprzedający poinformuje niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 30 dni od zawarcia umowy, o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
V. Zwroty i reklamacje
Kupujący może odstąpić od umowy kupna towarów niepersonalizowanych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty odebrania towaru, składając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracając towar na adres Sprzedającego.
Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, klientowi nie przysługuje zwrot towaru, który został wyprodukowany według specyfikacji konsumenta, służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dot. to m.in. kartek personalizowanych oraz wszelkich indywidualnych zamówień).
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Klient ma obowiązek zwrócić rzecz sprzedającemu niezwłocznie, jednakże nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Klient ponosi koszty zwrotu rzeczy, czyli koszty odesłania produktu do sprzedawcy, w szczególności koszty opakowania, należytego zabezpieczenia i nadania zwracanego towaru.
W przypadku zwrotu całego zamówienia Sprzedawca zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności w następujący sposób: a) cenę zapłaconą za zakupiony towar w wartości nominalnej oraz b) koszty przesyłki towaru w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostarczania oferowanego przez Sprzedającego. Jeżeli klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca w takim wypadku nie musi zwracać różnicy.
Zwrot jest możliwy tylko w przypadku, gdy produkt nie był używany (pod pojęciem "używany" nie mamy na myśli przymiarki oraz sprawdzenia jakości produktu). Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Sklep gwarantuje zwrot płatności klienta w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki lub dostarczenia przez klienta dowodu jej odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Klient ma prawo do założenia reklamacji. Reklamacja produktu może nastąpić z następujących powodów:
wady fabrycznej towaru (kiedy produkt jest niesprawny w momencie zakupu)
wady powstałej w wyniku dostawy
przesyłka została wydana kupującemu w stanie niezupełnym lub nie zgodnym z zamówieniem.
Klient może złożyć oświadczenie: o obniżeniu ceny, o usunięciu wady, o wymianie rzeczy na wolną od wad albo o odstąpieniu od umowy.
Klient obowiązany jest do odebrania zamówionego towaru, chyba że składa reklamację lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W przypadku nieodebrania przez Klienta zamówionego towaru. Sprzedający wezwie Klienta do odbioru zamówionego towaru w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie zakreślonego terminu Sprzedający może według swojego wyboru od umowy odstąpić lub oddać zamówiony towar na przechowanie.
W ramach reklamacji Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
Sprzedawca może odmówić wykonania żądania kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
Reklamowany towar należy odesłać na adres firmy. Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego zostaną zwrócone natychmiast po otrzymaniu przesyłki i pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. Do odsyłanego towaru zaleca się dołączyć dowód zakupu towaru lub jego kopię.
Sprzedający w ciągu 14 dni ustosunkuje się do reklamacji Klienta i poinformuje Klienta o sposobie dalszego postępowania.
Do reklamowanego towaru zaleca się dołączenie paragonu/faktury i opis reklamacji.
W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta – Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na pełnowartościowy lub jeżeli wymiana nie będzie możliwa zwróci należność za reklamowany towar w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych od daty rozpatrzenia reklamacji;
Wszelkie płatności następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich.
Zwrotom nie podlegają:
produkty, które zostały otwarte po dostarczeniu, a ze względów higienicznych i ze względu na ochronę zdrowia, dostarczane są w zapieczętowanym opakowaniu
produkty personalizowane
VI. Prawa autorskie do projektów druku, zwolnienie z odpowiedzialności cywilnej
Jeżeli klient udostępnia własny wzór do nadruku lub w jakikolwiek inny sposób zmieni produkt (poprzez np. dodanie tekstu), to jednocześnie Klient zapewnia Fabrykę Rymu, że tekst i wzór nie są przedmiotem praw osób trzecich a odpowiedzialność za naruszenie jakichkolwiek praw autorskich, osobistych lub praw do nazwy/nazwiska w pełni spoczywa na Kliencie. Klient zapewnia także, że spersonalizowany przez niego produkt, w żaden sposób nie narusza jakichkolwiek innych praw osób trzecich.
Ponadto Klient zwolni firmę FabrykaRymu ze wszystkich wierzytelności i roszczeń, których dochodzić można w przypadku naruszenia tego rodzaju praw osób trzecich. Klient zwraca firmie FabrykaRymu wszystkie powstające koszty obrony oraz pozostałe szkody.
VII. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Nr 2014.827).
Rejestrując się w sklepie internetowym klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacja zamówień dokonywanych w sklepie internetowym. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia klienta przez sklep internetowy. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1000) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Zgodne z ww. ustawą, Klienci Sklepu internetowego mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.
Zbieranie danych odbywa się na zasadzie pełnej dobrowolności.
Wszelkie zmiany regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na fabrykarymu.pl. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia niniejszego regulaminu będą realizowane na podstawie dotychczasowych zasad.
Nie uwzględniamy płatności na podstawie potwierdzeń przelewu.
W razie wątpliwości i pytań prosimy o kontakt:
poprzez formularz kontaktowy
lub telefonicznie: 793 029 60
Przejdź do strony głównej